Praca i rozwój systemu 4mPower Guard w firmie IMPEL rozpoczęły się od wdrożenia systemu w firmie Brinks C.L. Firma Brinks została przejęta pod koniec 2012 roku przez firmę IMPEL. Unikalność funkcjonalna rozwiązania 4mPOWER Guard sprawiła, że firma IMPEL zdecydowała się na utrzymanie systemu i jego dalszą rozbudowę. Brinks C.L. w 2011 podjął decyzję o konieczności wsparcia procesów CIT (Cash In Transit) poprzez użycie zaawansowanych narzędzi informatycznych. Jako dostawcę rozwiązania mobilnego wspierającego pracę konwojentów, dyspozytorów i kadry zarządzającej wybrano firmę Softline Polska.
Uruchamiając projekt wdrożenia systemu mobilnego wspierającego procesy transportu gotówki postawiono następujące cele:
Realizacja tych celów miała się przyczynić do radykalnej poprawy procesów dotyczących konwojowania wartości.
Projekt wdrożenia systemu 4mPower Guard rozpoczął się w grudniu 2011 roku. Harmonogram projektu składał się z 4 etapów.
W pierwszym etapie została przeprowadzona analiza procesów realizowanych w Brinks C.L. Następnie opracowana została pierwsza wersja dokumentacji technicznej systemu umożliwiająca implementację systemu w wersji podstawowej na potrzeby uruchomienia pilotażu.
W ramach drugiego etapu przeprowadzona została implementacja systemu 4mPower Guard. Po przetestowaniu wersji podstawowej systemu przeprowadzone zostały szkolenia dla pracowników wybranych filii Brinks C.L. na potrzeby uruchomienia pilotażu.
W trzecim etapie projektu uruchomiony został pilotaż, którego celem była weryfikacja poprawności implementacji procesów biznesowych w systemie 4mPower Guard. Na podstawie informacji zebranych od pracowników biorących udział w pilotażu przeprowadzona została ponownie analiza systemu. W wyniku analizy opracowana została nowa wersja dokumentacji doprecyzowująca funkcjonalności systemu oraz uwzględniająca uwagi użytkowników systemu.
W czwartym etapie przeprowadzona została implementacja finalnej wersji systemu 4mPower Guard. Przeszkoleni zostali wszyscy pracownicy Brinks C.L. – konwojenci, dyspozytorzy, kadra zarządzająca. Produkcyjne uruchomienie systemu nastąpiło 01.07.2012.
Cele postawione na początku projektu zostały zrealizowane w następujący sposób:
Z systemu mobilnego korzysta codziennie ponad 100 zespołów konwojowych. W systemie zarządczym pracuje kilkudziesięciu dyspozytorów i pracowników zarządzających. W kilkunastu filiach codziennie dyspozytorzy planują pracę dla kilku/kilkunastu tras. Informacje o realizacji usług w trybie online przesyłane są z aplikacji mobilnej do systemu centralnego. Miesięcznie w systemie realizowanych jest kilkadziesiąt tysięcy usług.
Wdrożenie systemu 4mPower Guard to również:
Kolejnym etapem w obsłudze procesów transportu gotówki była budowa systemu dla Klientów realizowana już na potrzeby firmy IMPEL.